internetowy marketing

Marketing internetowy a tradycyjny

Pojęcie marketingu jest niezwykle szerokie. Bardzo trudne jest przyjęcie jednej definicji tego zagadnienia, ponieważ obejmuje on bardzo szeroki zakres działań, a mianowicie: marketing internetowy, marketing sportowy, marketing polityczny, kampanii społecznych itp. W przeszłości przyjęło się uważać za marketing realizację sprzedaży, ta definicja jest już aktualna i nazywa się ją tradycyjną.

Marketing tradycyjny a internetowy

Dziś często marketingiem tradycyjnym nazywany jest marketing prowadzony w sposób i miejscach rzeczywistych – choć wydaje się, że dużo trafniejszym określeniem byłoby nazywanie go marketingiem offline, natomiast marketing internetowy lepiej nazywać marketingiem online.

Marketing tradycyjny czy też online to przede wszystkim plakaty, ulotki, banery reklamowe umieszczane na budynkach, czy też miejscach przeznaczonych pod wielkopowierzchniową reklamę lub okleiny na samochodach. Reklamą tradycyjną nazywa się też reklamę prasową, radiową czy telewizyjną.

Internetowy marketing to swego rodzaju novum, pojawił się on w latach 90-tych XX wieku i od tego czasu rozwija się bardzo dynamicznie.
Okazało się, że strony internetowe mogą być świetnym nośnikiem reklamowym, a rozwój social mediów był krokiem milowym rozwoju marketingu i pozwolił na stworzenie nowych kanałów dotarcia do potencjalnych odbiorców.

Facebook, Twitter, Instagram czy Snapchat są dziś naturalnym kanałem wykorzystywanym przez reklamodawców. Pojawiło się również nowe zjawisko, czyli tak zwany ambasador marki- to osoba, która zachęca w mediach społecznościowych do używania danego produktu. Dziś dzięki rozwojowi marketingu internetowego nie sprzedaje się już produktu, sprzedaje się styl życia.

internetowy marketing

Internetowy marketing – wady i zalety

Internetowy marketing pozwala na kreowanie wizerunku w internecie, na dopasowanie kampanii do oczekiwań odbiorców a także na tworzenie więzi z potencjalnymi i obecnymi klientami.

Cele marketingu tradycyjnego i internetowego są zbieżne jednak różnice pojawiają się w sposobie dotarcia do odbiory oraz w interakcji. Tylko w przypadku marketingu internetowego mamy możliwość bieżącego monitorowania reakcji ludzi oraz korygowania planu całej kampanii.

Niewątpliwą zaletą marketingu online jest też praktycznie nieograniczony zasięg. Nie ma tu znaczenia odległość pomiędzy sprzedawcą a potencjalnym odbiorcą.

A jak to sprawdzić? Bardzo prosto. W przypadku internetowego marketingu wystarczy sprawdzić statystyki. Treści online są dynamiczne, dzięki czemu w czasie rzeczywistym możemy mieć kontakt z potencjalnym odbiorcą, a my możemy te dane analizować.

W przypadku marketingu tradycyjnego trudno zmierzyć, do ilu potencjalnych klientów udało nam się dotrzeć. W przypadku reklamy prasowej, sprawdzony może być nakład gazety, czy są to jednak dane miarodajne? W przypadku reklamy online widzimy ile osób weszło na naszą stronę, jakie są źródła ruchu sieciowego. Mamy też możliwość dopasowania reklam do naszych odbiorców.

Reklama online często jest też tańsza, ze względu na to, że możliwe jest rozliczanie na przykład wyłącznie za kliknięcie w daną reklamę, a nie za same jej zamieszczenie.


Opublikowano

w

przez

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *