Gdzie szukać pracy

Gdzie szukać ofert pracy?

Poszukiwanie pracy nie jest łatwym zadaniem. Aby znaleźć w końcu swoją wymarzoną pracę, należy sięgnąć do jak największej ilości źródeł. Same kwalifikacje nie wystarczą, by mieć dobrą pracę. Należy także dobrze szukać ofert pracy.

Portale internetowe

Portale internetowe – to tam powinniśmy zacząć szukać pracy. Internet daje nam wiele możliwości na znalezienie pracy. Istnieje wiele portali, które zamieszczają ogłoszenia o poszukiwaniu pracownika. Na większość z nich można też zamieszczać ogłoszenia, że sami poszukujemy pracy (należy napisać, jakiej pracy szukamy oraz jakie mamy kwalifikacje). Coraz więcej firm przenosi swoje działania rekrutacyjne do social media, publikując ogłoszenia np. na facebooku. Dlatego warto też zajrzeć właśnie na portale internetowe. Oczywiście również należy zajrzeć na stronę intranetową pracodawcy. Ogłoszenia o poszukiwaniu pracownika do firmy często są zamieszczane w zakładkach – kariera, dołącz do nas.

Własna inicjatywa

Samo składanie CV przez internet może okazać się niewystarczające. Dlatego warto pochodzić do firm, w których chcielibyśmy pracować i tak bezpośrednio zostawić swoje CV. Często firmy nie prowadzą w danym czasie rekrutacji, ale gdy zostawimy im swoje CV to mogą się do nas odezwać w pierwszej kolejności, gdy będzie taka rekrutacja prowadzona. Jeszcze innym rozwiązaniem jest sprawdzenie ofert, jakie oferuje nam urząd pracy. Często są prowadzone kursy, który podnoszą kwalifikacje zawodowe oraz staże. Urząd pracy dobre rozwiązanie szczególnie dla osób, które dopiero zaczynają swoją karierę zawodową, oraz dla osób z długą przerwą na rynku pracy.


Opublikowano

w

przez

Tagi:

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *