Firma i BiznesEkspansja zagraniczna w praktyce okiem ekspertów polskiego rynku finansowego

3 tygodnie ago4 min
https://i0.wp.com/infoway.pl/wp-content/uploads/2018/11/laptop-3196481_1280.jpg?fit=1200%2C800

Jeszcze dwadzieścia lat temu ekspansja polskiego biznesu na rynki zagraniczne zdawała się być w najlepszym razie kwestią odległej przyszłości. Rzeczywistość pokazała jednak, że nasza gospodarka rozwija się w tempie, którego wcześniej nikt nie zakładał. Właśnie dzięki temu rozwojowi polskie firmy już teraz zyskały realne szanse nie tylko na ekspansję na rynki zagraniczne, ale i na odegranie na nich znaczących ról.

Różne formy ekspansji zagranicznej

Każdy, kto pamięta, w jakim stanie znajdowała się nasza gospodarka jeszcze dwadzieścia lat temu, zdaje sobie sprawę z rozmiarów osiągniętego sukcesu. Czas, jaki upłynął od transformacji ustrojowej wykorzystaliśmy dobrze i choć wielu malkontentów wskazuje na to, że mogliśmy osiągnąć jeszcze więcej, w praktyce trudno jest wskazać przykład państwa, które z podobnymi problemami poradziło sobie sprawniej i szybciej. Przez te wszystkie lata zmagaliśmy się z wieloma zjawiskami, których ostateczne efekty nie ograniczają się wyłącznie do korzyści. Jednym z takich zjawisk była nasilona ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw z Zachodu, które momentalnie wykorzystały fakt otwarcia się polskiego rynku. Obecnie jednak role pomału zaczęły się odwracać. Dzisiaj podstawową ekspansją mającą miejsce w naszej gospodarce jest ekspansja polskich firm na rynki zagraniczne.

Ekspansja zagraniczna
Ekspansja zagraniczna

Ekspansja zagraniczna polskich przedsiębiorstw

Strategia wejścia na rynek zagraniczny w każdym przypadku musi zostać dobrze przemyślana i zaplanowana. Aby ułatwić to zadanie polskim przedsiębiorcom, Związek Banków Polskich, Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) oraz Bank Gospodarstwa Krajowego przy współpracy ekspertów Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu zorganizowali seminarium „Ekspansja zagraniczna w praktyce: Azja, Afryka i Europa Środkowo-Wschodnia”. Celem seminarium było podzielenie się z polskimi firmami wiedzą na temat rynków w wymienionych częściach świata. Seminarium odbyło się w Katowicach i sądząc po ogromnym zainteresowaniu przedsiębiorców, wkrótce należy spodziewać się jego kolejnej edycji.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *